måndag 11 juni 2012

Skomakarens barn.....

heter det visst!
Min Dotter Ester fyllde 3 år i söndags! Eftersom vi hade varit borta till lördagen hanns det inte med att göra någon stor och fin tårta till henne! Lite dåligt samvete har jag allt men jag får väl göra något senare kanske....Hon fick en vanlig Pinoccio tårta fylld med lemoncurd grädde och jordgubbar och mynta. Jag älskar denna tårta. Ibland är det enkla godast!
Hade också slängt ihop några macarooner som sprack lite. Choklad med nutella fyllning. Ganska fula men väldigt goda. Det fanns bara en enda kvar efter kalaset så jag antar att de gick att äta!

Grattis gulligaste Ester!
Utöver fika bjöds det också på dubbelmarinerad fläskfile, fransk potatissallad, vanlig sallad och cesarsallad dressing. Mamma hade också bidragit med ett foccacia bröd.
Fick receptet på fläskfilen av min vän Katrin ( som driver bloggen http://jagochverkligheten.blogspot.se/ ), och den är verkligen jättegod! Kan absolut rekommenderas!.
Laga den till helgen vet jag! Perfekt till picnicen!

Ses igen snart, kram Mia

1 kommentar:

  1. Är säker på att Ester är supernöjd med din "enkla" tårta gumman. Enligt Emil, den godaste tårtan som finns! Och kul att den dubbelmarinerade fläskfilén gick hem! :)
    Puss

    SvaraRadera