fredag 31 augusti 2012

Kräftor med vänner

I helgen som var, och ja jag vet det var några dagar sedan, hade vi , Maken och barnen och jag, besök av våra goda, goda vänner från Uppsala!
Vi brukar enligt sed träffas och äta kräftor/räkor på sensommaren, så i år fick alla komma hem till oss.
Jag hade slängt ihop en citrin/vitlöks aioli, som blev riktigt god.
Här är den på gång i min vän Kitchen Aid!

En västerbottenpaj med kantareller som familjen plockat en eftermiddag med korvgrillning i Gävleskogarna.



Och så så klart mina favoriter....


Vissa som tycker med om räkor hade med sig jättar från Fiskbilen i Uppsalaområdet. Och jag ska erkänna, de var fatastiskt goda. Större än kräftorna!
Till allt detta hade vi så klart rostat bröd, och kryddosten från Helvetet!
 Den stank utan dess like men smakade ganska bra. Tyvärr gick den inte att äta efter att man luktat på den. SÅ illa var det faktiskt!
Till efterrätt hade jag gjort en smulpaj med blåbär, plockade samtidigt som kantarellerna, hallon från ica och lite nektarin. God avslutning på en fantastisk träff!



Hoppas på en ny date snart med våra glada goda vänner och deras mysiga barn!

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar