tisdag 23 oktober 2012

Hög(höst)varv

Min hjärna har gått på högvarv den senaste tiden.
Jag har haft ett varselbesked att vänta, som förövrigt gick bra. Pust! I och med det så börjar min hjärna som så många gånger förut spinna runt i något slags virr varr av funderingar och känslomässiga stormar. Ska jag, ska jag inte.....vad händer om....tänk om....
Men "ska inte" tar över igen.
Trygghet och vetskap om säkerhet tar över och magkänslan och viljan och passionen får stå tillbaka. Som så många gånger förr.
Men viljan och drömmen finns kvar fast lite på sidan om, i perferin, i skuggan. En vacker dag kanske den får stå i centrum, på scenen. Jag hoppas att den dagen kommer, någon dag.
En del av er vet vad jag pratar( läs svammlar) om, en del av er kanske får veta det en dag.
Högt flygande planer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar